mandag 8. februar 2010

Holiday

Sommeren 2010 kommer til å bli to måneder av dimensjoner. Det er egentlig for godt til å være sant at så mye bra kan presses inn i en og samme årstid, og jeg får en følelse av å være med i en film der seeren vet, at snart kommer nedturen. Du vet sånne filmer der alt går den rette veien, alt blir perfekt og happy ever after og det kunne ikke vært bedre. Seeren, som ser dette utenifra, vet at snart kommer mørkleggelsen som skal ødelegge fordi alt bare er for perfekt. Jeg har en følelse av å være midt oppi en sånn film. Ok, det hørtes ekstremt klisje'ete ut, men får så være.

For det første, og største:


Jeg og Emilie har bestilt konsertbilletter!!! Stedet er Irland, nærmere bestemt Marlay Park som ligger i utkanten av Dublin. Kan ikke beskrive hvor sykt mye jeg gleder meg. For det første: GREEN DAY. Verdens mest geniale band som i mine øyne rager høyt over alt annet som kalles musikk. Og for den andre blir det den første utenlandsturen jeg tar på egenhånd(dvs. uten familie). Reise og finne fram selv og sånt. Hvor utrolig herlig blir ikke det? Og får til og med testet ut engelsken i ordentlig praksis, det skal bli interessant. Tipper vi får med oss en del gøyale historier hjem på den fronten.... Når det gjelder konserten planlegger vi å møte opp 15-12 timer før, ha med oss kortstokk, ipod og masse mat, og vente! Jeg gleder meg, har aldri stått i skikkelig konsertkø før. Jeg teller ned, både i skoledagboka og kalenderen. 135 dager:D

Og når jeg kom hjem fra skolen i dag, og hadde tatt opp nøkkelen fra sekken for å låse opp døra, bestemte jeg meg for å ta opp mobilen og sjekke den med det samme. Først så jeg at pappa hadde ringt, og deretter fulgte to meldinger. Da jeg skimtet ordet "Green Day" i den enda uåpnede meldingen, kjente jeg pulsen stige. Og da jeg også så ordene "Ullevall stadion" og "4 juni", og koblet dem sammen, ble jeg helt i hundre. Jeg ringte Emilie med en gang, som jeg hadde møtt på borti veien for fem minutter siden. Tror jeg hørtes litt gal ut. Men iallefall, de kommer hit også!!! Til NORGE! Det er litt for godt til å være sant... Nå er det ikke sånn nøyaktig 100% sikkert at det blir, med tanke på økonomiske grunner. Jeg må jo spare til den andre konserten... Men jeg tenker; hvor mange ganger i livet får man sjangsen til å se yndlingsbandet sitt to ganger på en og samme måned?? Og hvem vet, de har jo faktisk holdt på i snart 23 år, så hva om de legger opp? Og jeg ikke tok muligheten og så dem to ganger på rappen når jeg kunne... nei, her og nå tenker jeg egentlig at jeg bare må få det til. MÅ.

Oslo Spektrum, 12 oktober


Men nå har jeg en følelse av at de som ikke er like begeistret for denne trioen som meg, vurderer å trykke seg ut av denne sida om de faktisk har gidda og lest helt hit. Så da kan jeg avslutte med det tredje høydepunktet denne sommeren; Skrivebuatreff! Jeg er med og arrangerer, og gleder meg noe sykt til det og. Det var så bra forrige gang, og i år tror det det blir enda bedre. Det er i Trondheim samme sted som sist, på Singsaker barneskole. Noe som i og for seg er veldig praktisk med tanke på avstanden. Det blir så koselig å treffe igjen de av de som var der forrige gang som kommer, og bli kjent med nye buamennsker.

Tre gode visuelle definisjoner av forrige treff.



Så da spør jeg(bloggklisjéisk nok): Hva skal du i sommer?


4 kommentarer:

  1. Buatreff <3 Foreløpig er det faktisk eneste planen, sjøl om jeg halvveis håper på Quartfestivalen ennå.

    SvarSlett
  2. Det er bra:D Ah, jeg gleder meg^^ Quart, ble ikke den lagt ned? eller ar det en annen?

    SvarSlett
  3. Hm, de har nå lagt ut program og billetter for salg og sånn, så jeg trur den fins ennå...? ^_^

    SvarSlett