torsdag 31. desember 2009

Data og sånt

I går fikk jeg endelig kjøpt meg ny harddisk! Noe som var utrolig deilig siden den gamle mildt sagt var litt stappa. Hovedharddisken, den som alle programmene absolutt må ligge på, hadde i sine siste timer rundt 300 kb ledig... og et par ganger sto det "disken er full," og diverse programmer funka ikke. Men nå nyter jeg faktumet at det står "282 GB ledig av 297 GB." Huhu. Så nå blir jeg vel sittende å innstallere en haug med programmer, men det er verdt det. Og nå kan jeg endelig begynne å bruke iTunes og.

Jeg bestemte meg også for å innstallere Windows 7 med det samme, siden jeg likevel måtte ordne noe nytt der. Det eneste problemet med det var at jeg ikke fikk til å åpne dokumenter etterpå, fordi jeg selvfølgelig ikke hadde innstallert noe skriveprogram enda. I utgangspunktet ville jo ikke dette vært noe krise, om det ikke var for at fristen på novellekonkuransen jeg hadde skrevet et bidrag til gikk ut om en time fra da. Og jeg var ikke ferdig, hadde ikke bestemt meg for tittel eller noe. Så jeg måtte koble meg på pappa sin pc og skrive ferdig, men det gikk selvfølgelig ikke problemfritt det heller. Han har et idiotisk engelsk stavprogram som jeg ikke fikk til å skru av, noe som medførte at små i'er ble store, og feks. "nødvendig" ble til nursery. Jeje. Men sa meg fornøyd til slutt, og sendte inn 3 min før fristen. Tror jeg har angst for å være ute i god tid eller noe...

2 kommentarer:

  1. Jeg har vel nærmere 150 GB på MacBooken min, og jeg merker jo for all del at det ikke er allverden... men mye fikses med ekstern harddisk, da :D

    Hahaha, heldig med fristen, da...

    SvarSlett
  2. Japp, det er en genial sak:D har en jeg og, men programmene ville ikke legge seg på den...hmf.

    Hehe, førnøyd med den jaxD

    SvarSlett